På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 2 juli 2016

Semesterlunken


Jag har nu fullt ut gått på ledighet. Både kroppsligt och mentalt. Det brukar ta någon vecka eller två. Sedan är jag i semesterlunken. Det betyder kortfattat att jag inte ställer någon klocka på morgonen och knappt tittar åt en klocka på dagen heller. Ja, jag kommer försent. Ja, vi äter alla våra mål lite försent. Jag vaknar när jag känner för det och går och lägger mig när jag är trött. Jag har helt tappat uppfattningen om vilken dag det är. Eller vecka. Bara befinner mig i en dimma av datumlösa dagar. Dessutom dricker jag te lite då och då. Den bästa koppen är dagens första och den näst bästa är den jag dricker direkt efter den första. Och kollar på morgonteve ända till kl. 10.00. Älskar också känslan av att det som behöver göras lika gärna kan göras imorgon. Eller i övermorgon. Sedan har jag också färg på mina naglar och tår. Det är verkligen sommarlyxigt tycker jag. Och bara strosa runt i luftiga och lediga kläder. Just nu är ett par linnebyxor favoriterna. Var tvungen att beställa ytterligare ett par i en annan färg för jag älskar dem. Dessutom lägger jag av mig de flesta smyckena på sommaren. Och så även sminket. Blir bara lite mascara. Och så tofflor eller flipflops på fötterna. Älskar att gå barfota. 

//A

2 kommentarer:

  1. Så otroligt skönt att bara vara, ta dagen som den kommer. Har sista sträckan kvar nu, sen blir det fem efterlängtade veckors ledighet. Visst är det ljuvligt att förströ sin tid precis som man vill. Nu väntar vi bara på högtryck också så blir det en god sommar. Gött att ha det framför sig:) Hoppas vi kan ses någon gång i sommar, vill gärna hälsa på barfotsgatan någon dag. Allt gott, kramar vi hörs:)

    SvaraRadera